Dívky, přečtěte si ve svém volném čase, docela zajímavé informace, historii pomalých sporáků a naše Parenki.
Pomalý vařič (také „pomalý vařič“, „dlouhý vařič“, „samovar“, „kuchař“) - silnostěnný keramický kastrol instalovaný v pouzdře s programovatelným elektrickým ohřevem, určený pro vaření jídla při relativně nízké teplotě. Stejně jako ruská kamna se ohřev provádí nejen ze dna, ale také ze stran pánve.
Podle popisu L. Nargy pochází myšlenka pomalého sporáku z hrnce na vaření fazolí, známého od starověku.
V Nové Anglii byly fazole ponechány v peci přes noc od 18. století; Vaření fazolí pomalu jim umožnilo absorbovat chuť přísad (jako je slanina nebo melasa) a výsledný pokrm přežil dodnes jako Boston Beans.
Přesné okolnosti prvního elektrického ohřevu hrnce nejsou známy. V roce 1936 si chicagský vynálezce Irving Naxon nechal patentovat jednu z variant a pokusil se ji vyrobit pod názvem English. Víceúčelový vařič Naxon Beanery. Pokus byl neúspěšný, ale anglická společnost.Naxon Utilities Corporation koupila společnost Rivel, která v roce 1971 vytvořila pomalý vařič, který se rychle stal populárním pod anglickou značkou. Crock-Pot. V roce 1974 se objevil moderní design se samostatným keramickým zásobníkem, který usnadnil mytí zařízení.
V 80. letech v SSSR vyráběl pomalý vařič Parenka strojírenský závod Sverdlovsk pojmenovaný podle MI Kalinina, uživatelskou příručku napsal Pokhlebkin a dodnes se používá jako průvodce pomalými vařiči.
Slavný kuchařský odborník V.V. Pokhlebkin sleduje počátky pomalého sporáku až po hrnec v ruském sporáku.
Lidé trpěli neklidným životem, stresem v práci a neschopností zajistit si včasné a levné jídlo včas, aniž by se uchýlili k spíše obyčejnému a nevkusnému stravování. Tyto problémy se konkrétně nevyřešily zrychlením přípravy jídla nebo ohřevu vody na čaj a kávu, jak věřili lidé s omezenými znalostmi života a metafyzického myšlení, ale získáním jídla v daném čase, řekněme, v době, kdy se vrátíte domů z práce, hotové, bez nutnosti udělejte pro to něco sami, i když jen co nejdříve. Koneckonců, unavený člověk v zásadě nemůže a jak se věřilo po staletí, neměl by vařit jídlo, protože bude vždy dělat chyby. Odtud, právě z této životní praxe, vznikla instituce pohostinnosti, a už vůbec ne z motivů morální povahy, laskavosti a podobných „nesmyslů“.
V době, kdy pracovník přišel z práce v bohatých rodinách a v chudých rodinách - člen rodiny, který byl osvobozen od všech ostatních povinností - manželka, sestra, dcera, kteří byli vždy doma a byli výlučně zaměstnáni domácími pracemi, mohl připravit hotové jídlo jen zvláštní služebník. Jak víme, v 60. a 80. letech v sovětské společnosti nezůstali prakticky žádní „osvobození“ rodinní příslušníci, s výjimkou starých důchodců, kteří sami často potřebovali pomoc.
Hlavním problémem každodenního života sovětské společnosti byl tedy problém přípravy jídla pro dělníky v době, kdy se vrátili z práce. Život se rozpadal v synchronizaci s rozpadem rodiny a jejími odvěkými funkcemi vytváření a zachování rodinného krbu.
Paliativy, které „napravily“ tuto situaci, byly masivní „přestávky na oběd“ v ústavech, kdy zaměstnanci, rozbíjení do skupin, vařili si jídlo na elektrických sporácích nebo ohřívali jídlo, které přinesli, a vařili vodu na čaj a kávu.
Stejný úkol - využít vládní čas k osobním kulinářským účelům - začal sloužit různým „svátkům“ ve službě, a to jak v kanceláři, tak častěji v neoficiálních, večerních hodinách, v souvislosti s výročími nebo narozeninami zaměstnanců a pro jiné „náhodné »Důvody.
Navzdory nejpřísnějším zákazům používání kancelářských prostor k opilosti a dalším „kulinářským“ událostem byly tyto předpisy, které pocházely shora, po jednom či dvou formálních popravách, všichni jednomyslně porušovány a vše se vrátilo „na pravou míru“ s jediným rozdílem, že vnější slušnost „„ Tajemství “těchto oficiálních„ svátků “bylo pozorováno stále méně a„ svátky “se konaly v 90. letech nejen otevřeně, ale také s nádechem určité drzosti, důrazně demonstrativní.
Je třeba říci, že „svátky služby“ zasadily tvrdou ránu dosud existujícím elementárním konceptům domácího stolu, rozumným a profesionálním kánonům a pravidlům vaření. Nakonec lidi odstavili od správného, zdravého a kvalitního jídla, od schopnosti a touhy jíst správně.
Faktem je, že sortiment těchto svátků byl vždy založen na hotovém materiálu zakoupeném v obchodě, to znamená na polotovarech: konzervách, klobásách, marinádách a v cukrářské části - na nejběžnějších a nejhorších výrobcích pekáren veřejného stravování - buchty, sušenky, sušenky, tj. na všechny druhy těsta obsahující vysoké procento vajec a cukru a vařené ne s kvasnicemi, ale se sodou nebo čpavkem.
Pokud jde o skutečnou kulinářskou přípravu, omezili se na „saláty“ v jejich nejvulgárnější sovětské verzi, tj. Na použití konzervovaného hrášku a majonézy, které se z nějakého důvodu, na rozdíl od všech pravidel vkusu a dobrého vkusu, kombinovaly s čerstvým zelím, řepou (vařenou, a někdy syrový, strouhaný), což je nemyslitelná výzva pro všechny kánony národních kuchyní národů světa, stejně jako demonstrativní popření konceptů slučitelnosti s jídlem a harmonie chutí přijímaných v civilizované společnosti. Ukázalo se však, že sovětský člověk si na tyto vyloženě nepřirozené chuťové kombinace, které byly zjevně maskované a dokonce „koupené“ kvůli hojnému užívání alkoholických nápojů, zvykl, či spíše zkrocen, a to i bez dodržování pravidel jejich harmonie s pokrmy.
Problém nápravy nedostatků a deformací sovětského života obecně a zejména jídla v domácnosti byl tedy neuvěřitelně komplikován prolínáním těch „divochů“, kterým se přizpůsobily buržoazní masy sovětské společnosti, když samy dobrovolně zvolily snadný způsob „překonávání“ obtíží každodenního života na „studeném stole“, tj. konzervovaném sendviči, který nevyžaduje žádné kulinářské dovednosti ani pracovní nasazení, ale na tomto „studeném stole“ upřednostňovali jeho nejohavnější, nejvulgárnější a nezdravou odrůdu - libovolnou směs všeho, co „to pochopilo“ stejná náhodná směs alkoholických a umělých nápojů: vodka, obohacené víno, pivo, fanta, coca-cola, pepsi-cola a další pestrobarevné tekutiny a umělé esence. Naučit takové lidi správně jíst nebyl snadný a nevděčný úkol, pro který ve skutečnosti nebylo co řešit. Výsledek by mohl být pouze nula.
Nejlepší představitelé strojírenství a dělnické třídy v polovině 80. let si nicméně stanovili takový úkol a správně definovali jeho strategickou a taktickou linii. Bylo nutné začít ne osvícením a přesvědčováním buržoazních hlav zakalených nevědomostí a alkoholem, ale vytvořením zásadně nového typu krbu, který by pomohl uspořádat život novým způsobem.
Největší v SSSR Strojírenský závod pojmenovaný po MI Kalinin ve Sverdlovsku, inženýři, designéři v přátelském kontaktu se mnou, jednající jako kuchařský odborník a konzultant při vývoji nového typu krbu, se rozhodli vytvořit tichý vařič - krb, ze kterého již byly jasné principy jeho fungování - antipod škodlivého tlakového hrnce ... Tichý vařič měl vařit pomalu, ale ... aby pokrm vyšel včas, tj. Ve velmi konkrétní, předem stanovenou dobu. Takže i absolutně osamělý člověk mohl ráno, řekněme v 9-10 hodin, zapnout pomalý sporák s polévkou a připravit ho na 15:00. Po příjezdu domů 5-10 minut před touto dobou našel člověk večeři připravenou, zbývalo jen nalít ji do talířů.
Pokud osoba přišla pozdě, pak pokrm nehořel ani se nevařil, pomalý hrnec se automaticky vypnul, jakmile uplynulo období vaření. V pomalém sporáku bylo možné vařit nejen polévku, ale také druhé kurzy z jakéhokoli druhu potravinových surovin. Dobu vaření lze prodloužit o 8–10 hodin. Jinými slovy, bylo možné ráno, předem, dát si večeři pro sebe ve 20:00 a získat ji čerstvou, nevařenou, nevařenou, do té doby nepřesušenou.
Byla to skutečně revoluce v kulinářské výrobě a v každodenním životě. Na rozdíl od jiných typů elektrických krbů byl pomalý hrnec velkou úlevou i v čistě kulinářském smyslu, protože technologie vaření v něm přijatá byla z kulinářského hlediska profesionálně nejpřesnější a byla také kulinářsky hodnotná, protože pokrmy v novém krbu byly chutné, s úplné zachování přirozené chuti a vůně vnořených produktů.Obrovskou výhodou pomalého sporáku bylo to, že umožňoval vařit pokrmy jakékoli národní kuchyně, nejenže neomezoval kreativitu kuchaře, ale také extrémně rozšiřoval možnosti jakýchkoli kulinářských fantazií.
Upřímně mohu říci, že pouze pomocí pomalého sporáku jsem zvládl a pochopil hloubku kulinářských myšlenek čínské kuchyně, jejichž pokrmy jsem nemohl plně reprodukovat na plynovém sporáku, natož všechny ostatní.
Mezitím byly principy fungování pomalého sporáku, stejně jako všechny geniální výtvory, extrémně jednoduché