mučení
Původ pizzy sahá do doby, kdy se ve starověkém Egyptě před několika tisíci lety objevily první kvasnice a kyselé těsto. Ve starověkém Řecku začali péct těsto spolu s kořením, které mohlo sloužit jako zelenina, maso, olivy, mléčné výrobky atd.
Byla zavolána řecká pizza.

To, co se tradičně považuje za národní italské jídlo, si kdysi půjčovali Řekové. Které kromě všech talentů, které známe, byly také známé jako vynikající pekaři. Jako první položili sýr na ploché koláče vyrobené z nekvašeného těsta a vynalezená mísa se jmenovala „plakuntos“, tedy „plochý pečený chléb“, a kromě svého přímého účelu sloužila také jako talíř. O prototypu moderní pizzy se od té doby vyprávělo mnoho legend. Jeden z nich tvrdí, že se zvýšením složení přísad se „plakuntos“ nazýval „plaketa“ a samotné změny provedli Římané. Další interpretace příběhu je o římských legionářích, kteří po svém návratu z Palestiny přinesli své oblíbené jídlo „picea“, které vypadalo jako plochý chléb se sýrem a zeleninou. Nalezené popisy analogů moderní pizzy a ve starověké knize "Apicia". Jedna z kapitol pojednává o pokrmu skládajícím se z těsta, na které jsou položeny sýr, česnek, olivový olej, maso, ořechy, paprika a máta. Římané, známí žrouti a mistři kombinování nekompatibilních, hojně dochucovali pizzu medem a vavřínovými listy.

Pizza byla běžným jídlem lidí a nelišila se rituálem přípravy a náročnosti konzumace. V moderních termínech byla pizza obyčejný chléb, „sendvič“, „sendvič“. Ve středověké Itálii byla pizza obyčejným jídlem chudých a příliš se nelišila. Pizza se prodávala na ulicích a odřezávala kousek z velké kůry a pizza byla plná pouze ančoviček a hub. K snídani a obědu jedli pizzu. Rustikální pizza se připravovala snadněji: těsto bylo ochuceno olivovým olejem, olivami nebo vůbec nic. Měšťané tuto pizzu nazývali „focaccia“, tedy chlebové placky, a zdůrazňovali, že ta pravá pizza má složitější recept. Nyní „focaccia“ zaujímá své místo v italské kuchyni a je doplňkem masových pokrmů.

"A co rajčata?" - ptáte se. A ve skutečnosti je pro moderního člověka velmi těžké si představit pizzu bez této přísady. Nezapomeňte však, že rajčata v Evropě se objevila mnohem později než římští legionáři a do popsaného pokrmu se začali přidávat až v 17. století. Během tohoto období začal díky neapolským námořníkům pochod napříč Evropou.

Postupem času se náplň pizzy stávala čím dál rozmanitější, bylo vynalezeno mnoho verzí náplně, včetně rajčat dovážených z Nového světa jako hlavní ingredience.

Neapol je něco jako kolébka na pizzu. Stal se lídrem v kombinaci chleba - rajče - sýr - a něčeho jiného. Právě v Neapoli byly otevřeny první pizzerie a odtud začal vítězný průvod pizzy po celém světě. V Itálii se v té době nazývalo jídlo z plochého chleba „pizzaioli“ a bylo považováno za jídlo obyčejných lidí. Nejčastěji to bylo těsto pokryté vrstvou rajčat, zalité olivovým olejem a posypané majoránkou. Sýr byl považován za vrchol luxusu na „pizzaioli“. To bylo prodáváno pouličními prodejci z kovových krabic, které se nejčastěji nosily na hlavě ulicemi města a často se půjčovaly místním obyvatelům.

To by pravděpodobně pokračovalo dále, kdyby v roce 1772 král obou Sicilií Ferdinand I. neporušil pravidla a nenavštívil inkognito v noci v Neapoli místního výrobce pizzy Antonia Testy, přezdívaného Thunder.A byl opravdu poražen rozmanitostí jídel, potěšen kvalitou jejich přípravy. Královští kuchaři se rychle zorientovali, vydali se na „průzkum“ k úpatí Vezuvu, zmocnili se receptů, ale do královského jídelního lístku nemohli zavádět nová jídla. Královna namítla, kdo se nechtěl dotknout ani „jídla plebejců“.

Uplynulo více než sto let. Královský pár, když byl v letní neapolské rezidenci, chtěl ochutnat toto místní jídlo. A v den narozenin krásné Margarity Savoyové, manželky krále Umberta I., která se stala hlavou nově sjednoceného italského království, byl k soudu povolán výrobce pizzy Rafaele Esposito s manželkou Rosinou Brandi. Podle dochovaných důkazů vyrobili tři druhy pizzy. Jedním z nich byla rajčata, mozzarella a bazalka ve stejných barvách jako italská vlajka: červená, bílá a zelená. Královna si obzvláště oblíbila tuto pizzu a dovolila jí nazvat svým vlastním jménem, ​​čímž položila základ kulinářského kánonu. Královna nařídila péct pizzu „Margarita“ pouze v pecích svého paláce v Capodimonte. Ale brzy byl tento řád, stejně jako většina ostatních dekretů v Itálii, rozpuštěn v revoluční populární neposlušnosti. „Margarita“ se stala oblíbeným pokrmem všech Italů - od rybáře po markýze. Postupem času se objevuje stále větší počet nových odrůd tohoto pokrmu - jedná se o pizzu založenou na křehkém těstě a na základě nekvašeného těsta z kukuřičné mouky (janovská) ... a polevy jsou stále rozmanitější.

Překonáním jazykových bariér a kulturních rozdílů se pizza stala prvním skutečně globálním potravinářským výrobkem. V Indii k tomu rádi přidávají nakládaný zázvor, mleté ​​jehněčí maso a fazolový tvaroh. V Japonsku milují pizzu s úhoři a chobotnicí, v Pákistánu - s kořeněným kari.
Kostaričané upřednostňují kokosovou pizzu a Brazilci preferují zelený hrášek. Pro gurmány se pizza podává s pampeliškami, ústřicemi, raky a kaviárem. Jako dezert se používá pizza - namočená v džemu, s jablky, posypaná práškem.
Na konci 19. a na počátku 20. století přinesli Italové do Ameriky recepty a tradice na pizzu. A velmi rychle se pizza stala jedním z oblíbených Američanů.

Americká pizza se od italské liší tím, že má volnější výběr ingrediencí, širokou škálu náplní pro jedno jídlo; liší se také dobou vaření a teplotou. Předpokládá se, že americká pizza je podle definice načechraná. Ve skutečnosti však „načechranost“ těsta závisí na tom, jakou pizzu dáváte přednost: řídkou nebo načechranou. V americké pizze je těsto plnohodnotným účastníkem pokrmu a při výběru náplně je třeba brát v úvahu její chuť. Velmi zajímavým faktem je, že načechraná pizza nebyla vynalezena v Americe, ale na ostrově Sicílie: sicilská pizza se už dlouho pečuje na nadýchaném těstě.

Je snadné vysvětlit, proč si obyvatelé megalopolisů oblíbili pizzu: pro jedinečnou kombinaci zdánlivé jednoduchosti a skutečně gastronomického bohatství, ve prospěch, protože správně připravená a rychle upečená zelenina, ovoce, maso a mořské plody ztrácejí malou část vitamínů, ale zbytek se vstřebává rychleji.

A což je také důležitá výhoda pizzy, neztrácí při přepravě své chuťové a estetické vlastnosti. Objednávka pizzy doma nebo rozvoz pizzy do kanceláře jsou proto nejoblíbenějšími způsoby, jak uspokojit hlad a připravit se na nové úspěchy.

Odborníci na výživu doporučují jíst pizzu na oběd nebo večeři alespoň jednou týdně, protože obvyklá část „Margarity“ je třetina denního příjmu potravy pro člověka.

Celkově vzato, v Itálii dnes existuje více než dva tisíce jmen různých pizz. Není to tak dávno, co byla instalována speciální značka kvality pizzy - D.O.C. , které mají pouze pokrmy připravené podle klasických pravidel.
25. říjen je profesionální svátek pizzaiolů (takto se v Itálii nazývají lidé, kteří vaří toto jídlo).Co tedy moderní Italové nazývají skutečnou pizzou? Je snazší odpovědět na otázku - jak říkají falešné. Vše, co není připraveno v Itálii. Pravá pizza má podle jejich názoru tenkou krustu a její náplní je sýr mozzarella vyrobený z buvolího mléka a speciálních odrůd rajčat. Ve formě přísad jsou podle původních receptů povoleny pouze olivový olej, bazalka, oregano a česnek. Těsto na pizzu se nevyválí, ale otáčí a je házeno.

V Itálii existují tři druhy pravé pizzy:

* "Marinara" - olivový olej, rajčata, česnek a oregano;
* „Margarita“ - čerstvý sýr mozzarella vyrobený z jižních Apenin, švestková rajčata San Marzano, bazalka;
* „Margarita-Extra“ - cherry rajčata a mozzarella z buvolího mléka.

Je obvyklé vařit italskou pizzu při teplotě 200-215 stupňů v pecích na dřevo.

Italové, kteří mají rádi své národní jídlo, ho všemožně chrání před paděláním. Stále ano? Ve skutečnosti je dnes v zemi více než 23 000 pizzerií. Je snadné ztratit klasické recepty v tak velkém měřítku. A proto je v poslední době neapolská pizza chráněna zákonem. Který poskytuje pouze kulatý tvar až do průměru 35 cm. Specifikuje druh kvasnic, soli, mouky a rajčat použitých při přípravě pokrmu.

Zákon věnuje zvláštní pozornost přípravě pizzy „Extra Margarita“, která bezpochyby musí obsahovat speciální jihotalianskou mozzarellu. Majitelům restaurací, kteří splňují výše popsané požadavky, je uděleno povolení označit jejich jídlo pečetí STG, což zaručuje kvalitu a autentičnost tradiční receptury.

Všechny recepty

© Mcooker: nejlepší recepty.

mapa webu

Doporučujeme vám přečíst si:

Výběr a provoz pekáren